Deklaracja Dostępności
Wstęp
z Oddziałami Integracyjnymi
w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2020-04-06.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-04-06.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Strona zawiera mapę dojazdu - mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Niektóre zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych - aktualnie trwają prace nad uzupełnianiem napisów.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-06.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2023-03-30.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Anna Gosławska, Monika Antosik,
- adres e-mail - kontakt@sp84.elodz.edu.pl,
- numer telefonu - 42 652 26 15,
- adres do korespondencji - Szkoła Podstawowa nr 84 , im. Generała Józefa Bema w Łodzi, ul. Wici 16, 91-213 Łódź.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
- Szkoła Podstawowa nr 84 w Łodzi mieści się w jednym budynku przy ul. Wici 16. Jej powierzchnia zabudowy wynosi 1203m2. Do szkoły prowadzi wejście główne z domofonem. Osoby z zewnątrz wpisują się do książki wejść na holu na parterze, w obecności dyżurującego pracownika obsługi. Uczniowie po wejściu do szkoły już w przedsionku schodzą do szatni, w której przebywają w obecności nauczycieli i pracownika obsługi.
- Budynek szkolny jest dwupiętrowy, z holu na parterze schody prowadzą na kolejne piętra, na których znajdują się korytarze i sale lekcyjne. Po lekcjach uczniowie schodzą z drugiej strony korytarzy schodami ewakuacyjnymi.
- Szkoła nie posiada pochylni. platform, pętli indukcyjnych. Informacja głosowa pojawia się przy obsłudze domofonu.
- Przed szkołą znajduje się parking z dwoma miejscami wyznaczonymi dla osób z niepełnosprawnościami. Miejsca te są dostępne.
- Wejście osoby z psem asystującym na teren placówki jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu spotkania.
Warunki wejścia na teren placówki: pies asystujący powinien mieć uprząż, osoba z niepełnosprawnościami powinna posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego oraz zaświadczenie o wymaganych szczepieniach weterynaryjnych.
Możliwość wejścia osoby z psem asystującym na teren placówki nie zwalnia tej osoby z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. - W szkole nie ma możliwości skorzystania z windy.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych